Realizując usługi u moich Klientów spotykam często te same błędy, które powodują, że ich przestrzeń, mimo podejmowanych prób, szybko się bałagani. Nie ma znaczenia czy moim Klientem jest bezdzietna para czy 6 osobowa rodzina. Nie ma też znaczenia wielkość domu. Niektóre z tych błędów powstały na etapie projektu mieszkania lub zabudowy stolarskiej a inne spowodowane są prokrastynacją. Oto 8 najczęstszych błędów jakie spotykam u moich Klientów:

BŁĄD 1.: BRAK WERYFIKACJI PROJEKTU ZABUDOWY STOLARSKIEJ

Problem: Masz za dużo półek a nie masz miejsca np. na powieszenie długich sukienek? 


Przyczyna: Zakup/projektowanie szaf lub zabudowy kuchennej bez uwzględnienia naszego stylu życia i posiadanych rzeczy

Skutek: Masz bałagan, bo nie masz gdzie odkładać swoich rzeczy, z których korzystasz najczęściej. Rzeczy nie mają dopasowanego miejsca, dlatego improwizujesz i tworzysz dodatkowe rozwiązania. 

Rozwiązanie: Zastanów się czy masz możliwość wykonania drobnych przeróbek w aktualnej przestrzeni. Jeśli jesteś na etapie planowania nowej garderoby lub kuchni zastanów się co Cię denerwuje w aktualnej przestrzeni a co Ci się sprawdza. Pamiętaj, żeby projektując garderobę sprawdzić ilość i rodzaj posiadanych przez siebie ubrań.  


BŁĄD 2.: NIEPRZEMYŚLANE ZAKUPY ORGANIZERÓW

Problem: Posiadasz sporą ilość niepasujących do siebie (ani nie spełniających swojej funkcji) organizerów


Przyczyna: przypadkowe zakupy pod wpływem chwili, np. „była fajna promocja” / „on jest taki ładny” / „zobacz jaki jest sprytny” / „chyba będzie pasował” 

Skutek: Zamiast bardziej funkcjonalnej organizacji dodatkowo zagracasz swoją przestrzeń.

Rozwiązanie: Najpierw przejrzyj swoje rzeczy (i w razie potrzeby zrób decluttering), zaplanuj organizację, zmierz szafki, sprawdź czy nie masz odpowiedniego organizera i dopiero wtedy idź na zakupy. Organizery w jednej przestrzeni powinny być z jednej kolekcji lub w pasującym kolorze, wtedy zachowasz ład optyczny. Uwaga! Jak przejrzysz rzeczy może się okazać, że zakupy wcale nie będą konieczne a dzięki temu zaoszczędzisz swoje pieniądze. 


BŁĄD 3.: „PRZYDASIE”

Problem: Przechowujesz rzeczy „na wszelki wypadek”, np. ubrania „jeśli schudnę/przytyję” , stare nieużywane już sprzęty AGD „bo nowy może się zepsuć”


Przyczyna: Boisz się, że pozbywając się tych rzeczy „stracisz pieniądze”

Skutek: Rzeczy z których korzystasz leżą na wierzchu, bo nie masz miejsca żeby je schować.

Rozwiązanie: Sprzedaj lub oddaj te rzeczy osobom, które będą z nich teraz korzystać. Może okazać się, że jak już schudniesz to ta bluzka nie będzie modna a sprzęt po 10 latach nieużywania nie będzie działał lub… i tak kupisz nowe, bo o tych „przydasiach” zapomnisz. Odzyskaj część pieniędzy lub po prostu daj rzeczom drugie życie.


BŁĄD 4.: BRAK SEZONOWYCH PRZEGLĄDÓW SZAFY

Problem: Masz pełną szafę, ale nie masz się w co ubrać. Ciągle robisz zakupy, ale nadal masz poczucie, że czegoś Ci w niej brakuje. 


Przyczyna: Nie analizujesz swojej garderoby, jeśli czegoś nie nosisz, to odkładasz to do szafy i wybierasz sprawdzoną opcję. Wydajesz dużo pieniędzy na okazjonalne sukienki/garnitury a rzeczy w których chodzisz na co dzień kupujesz przypadkowe rzeczy na wyprzedażach, często gorszej jakości lub ze złym składem. Z tego powodu te ubrania się po prostu szybko niszczą lub nie są komfortowe w użytkowaniu albo Ci nie podobają.

Skutek: Nie pamiętasz co masz. Nosisz ciągle te same rzeczy, zdarza Ci się zapomnieć, że coś kupiłaś. Nie nosisz większości swoich ubrań.

Rozwiązanie: Wykonuj przeglądy swojej szafy przy każdej zmianie sezonu. Sprawdź jakie rzeczy są zniszczone a które są w dobrym stanie, ale ich nie nosiłaś, więc możesz je oddać/sprzedać. Po każdym sezonie rób notatki co Ci się sprawdziło a czego nie nosiłaś i z jakiego połowu (materiał/krój/kolor). Zrób listę braków, które możesz uzupełnić korzystając z sezonowych wyprzedaży. Sprzedając jakąś (nawet drogą) rzecz nie tracisz pieniędzy, tylko odzyskujesz część jej wartości. 


BŁĄD 5.: KOLEKCJONOWANIE RZECZY „DO ODDANIA”

Problem: Twój garaż jest pełen rzeczy „do oddania”, ale Ty nie masz ani czasu ani siły się tym zająć.


Przyczyna: Zbieranie rzeczy „do oddania” (np. w garażu) bez wyznaczenia konkretnej daty na pozbycie się rzeczy z domu. Odkładanie decyzji w czasie.

Skutek: Zagracenie i stres związany z poczuciem niezałatwionych spraw. Po jakimś czasie nie masz już pojęcia co znajduje się w tych workach i kartonach, rzeczy się niszczą i marnują a Tobie zajmują niepotrzebnie miejsce, To wywołuje u Ciebie poczucie winy. 

Rozwiązanie: Jeśli chcesz przekazać te rzeczy konkretnej osobie, to wyznacz ograniczoną przestrzeń na „rzeczy do oddania”, np. jedna półka lub pudło lub wynieś te rzeczy od razu do auta, żeby pozbyć się ich przy najbliższej okazji. 


BŁĄD 6.: PRACE PLASTYCZNE DZIECI

Problem: Nie wiesz jak przechowywać prace plastyczne Twojego Dziecka


Przyczyna: Zbierasz wszystkie prace, jakie wykona Twoje Dziecko. Nie weryfikujesz ich pod względem wartości, kartki z rysunkami leżą między rachunkami i ważnymi dokumentami.

Skutek: Prace się niszczą a dodatkowo przekładanie ich Cię frustruje zamiast przynosić radość.

Rozwiązanie: Nie zbieraj wszystkich prac plastycznych, które Twoje Dziecko przyniesie z przedszkola lub szkoły. Stwórz jedno pudełko i gdy się zapełni, to podziel te prace na trzy grupy: najbardziej cenne - „do pudełka pamiątek”, „do fotoalbum” i od razu zrób im zdjęcie i „do wyrzucenia”. Nie musisz przechowywać wszystkich prac Twojego Dziecka, ono nie będzie miało do Ciebie żalu. Wręcz przeciwnie - doceni fotoalbum i zachowanie kilku najcenniejszych pamiątek. Możesz też na jednej ze ścian robić sezonową „wystawę” prac i co jakiś czas je podmieniać, dzięki czemu zostaną z Tobą tylko te najcenniejsze i będziesz cieszyć się z nich na co dzień. 


BŁĄD 7.: PREZENTY

Problem: Dostajesz prezenty, z których nie korzystasz i które Ci się nie podobają. 


Przyczyna: Boisz się, że osoba, która Ci coś podarowała poczuje się dotknięta, jeśli pozbędziesz się tej rzeczy. Z tego powodu udajesz zadowolenie, a ktoś kto dał Ci prezent uważa, że był on bardzo dobry i kolejnym razem prawdopodobnie sprezentuje Ci coś podobnego.

Skutek: Masz w domu mnóstwo niepotrzebnych rzeczy, które Ci się nie podobają i z których nie korzystasz. Zajmują miejsce lub powodują, ze nie kupujesz nowych rzeczy, które sprawiły by Ci radość, bo „te są przecież dobre”. Denerwuje Cię myśl o kolejnych odwiedzinach i „prezencie”.

Rozwiązanie: Pamiętaj, że z chwilą kiedy otrzymujesz prezent, to staje się on Twoją własnością. Jeśli nie jest trafiony, to masz prawo go oddać lub sprzedać. Pamiętaj jednak, że jeśli często jesteś „uszczęśliwiana na siłę”, np. przez swoich Rodziców lub Teściów, to warto z nimi o tym porozmawiać i wyjaśnić dlaczego ten prezent nie był trafiony albo wcześniej ustalić listę prezentów. Ukrywając swoje prawdzie emocje Ty się frustrujesz i stresujesz a Darczyńca będzie bardziej rozczarowany, kiedy okaże się, że tylko udawałaś zadowolenie z prezentu. Często osoby, które przyniosły prezent, po jakimś czasie nawet nie pamiętają, że same go kupiły.


BŁĄD 8.: EFEKT INSTAGRAMA

Problem: Kupiłaś wszystkie rekomendowane na Instagramie rozwiązania organizacyjne a ciągle jest coś nie tak i bałagan wraca. 


Przyczyna: Wydaje Ci się, że kupienie organizera rekomendowanego przez Instagramerkę rozwiąże Twój problem, bo ma dużo pozytywnych opinii. 

Skutek: Kupujesz organizery niedopasowane do stylu życia Twojej Rodziny lub Waszej Przestrzeni, bo widziałaś je na ładnej „rolce” na Instagramie, które zupełnie się Wam nie sprawdzają. Masz poczucie straty pieniędzy, ale szukasz kolejnych, lepszych rozwiązań.

Rozwiązanie: Pamiętaj, że nie wszystkie rozwiązania pokazywane w Internecie są realne do odtworzenia. Niektóre są wystylizowane lub wyretuszowane tylko do filmu . Jeśli masz akcesoria kuchenne kupione pojedynczo (nie są kompletem), to nawet jeśli kupisz te same wkłady do szuflad, nie będą one wyglądać tak dobrze jak na tej beżowo-biało-brązowej rolce ;) 



Czy któraś z tych wymówek dotyczy Ciebie? Spróbujesz sama wdrożyć moje wskazówki a może potrzebujesz mojego wsparcia? 

Pamiętaj, że mogę przygotować dla Ciebie listę wskazówek i inspiracji, dopasowanych do Twoich indywidualnych potrzeb i przestrzeni. 

Skorzystaj z konsultacji on-line  lub stacjonarnie .


Masz pytania? Napisz do mnie na adres kontakt@magdalenakornacka.pl




KIM JESTEM? 


Magdalena Kornacka - Profesjonalna Organizatorka Przestrzeni


▪️Certyfikowana absolwentka pierwszej edycji kursu @architekturaporzadku.pl

▪️>150 odmienionych pomieszczeń

✅ odgracam i organizuję domy moich Klientów

✅ wspieram w przeprowadzkach

✅ wykonuję przeglądy szaf i organizuję garderoby marzeń

💌ZAPYTAJ O OFERTĘ I DOSTĘPNE TERMINY

📍ORGANIZUJĘ OSOBIŚCIE: Wrocław + 150 km [m.in. Legnica, Lubin, Opole, Kępno, Oleśnica, Oława, Strzelin]

📍działam również on-line


• Wrocław +150 km • Legnica • Opole • Kalisz • Kępno • Rawicz • Oława • Oleśnica • Kąty Wrocławskie • Wałbrzych • Świdnica • Łagiewniki • Długołęka • Bielany Wrocławskie • Zielona Góra • Lubin •